środa, 4 lutego 2015

Zielona zupa warzywna z kaszą jęczmienną (po 7. miesiącu)

- po 7. miesiącu
- zawiera gluten
- bez cukru
- bez mleka

Zdrowa zielona zupa z miksu warzyw, z dodatkiem kaszy jęczmiennej. 

W różnych źródłach znalazłam rozbieżne informacje odnośnie tego, od kiedy można podawać dziecku kaszę jęczmienną. Dla mnie takie informacje są jedynie poglądowe, po prostu nowe produkty wprowadzam dziecku w niewielkiej ilości i obserwuję, jak na nie zareaguje. Mojej córce podaję kaszę jęczmienną właśnie od mniej więcej 8 miesiąca życia, gdyż ekspozycję na gluten (tak szumnie nazwijmy podawanie córce produktów z glutenem), mamy już za sobą:)

Całość po ugotowaniu ugniotłam widelcem i w takiej formie podałam dziecku. Zupkę można także zmiksować na papkę.

Zielona zupa warzywna z kaszą jęczmienną (dwie porcje obiadu po ok. 200g każda)
1/2 sporej marchewki
kawałek białej części pora (ok. 5 cm)
4 różyczki brokuła
10 liści świeżego szpinaku (albo nieco mrożonego)
1 średni ziemniak
1/2 łyżki nieugotowanej kaszy jęczmiennej perłowej
pół łyżeczki dobrego oleju rzepakowego
woda

Warzywa umyć i obrać, marchewkę i ziemniaka pokroić w drobną kostkę, pora i szpinak w paski. Brokuła nie kroiłam. Do garnuszka włożyć pokrojone warzywa, całe różyczki brokuła (i tak się rozgotuje), zalać wodą do przykrycia warzyw i zagotować całość. Do gotujących się warzyw dodać kaszę jęczmienną i gotować całość ok. 20 minut do miękkości warzyw. Na koniec dodać olej i wymieszać.

Przed podaniem ewentualnie rozgnieść widelcem albo zmiksować.

Smacznego!




A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

podziel się ze mną swoim zdaniem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...