czwartek, 8 stycznia 2015

Krem z buraków (po 6.miesiącu)

- po 6. miesiącu
- bez glutenu
- bez mleka
- bez cukru

Zimowe dni płyną, obiady się gotują. Gotują się z dużą przyjemnością, bo M zjada dania co raz chętniej i z co raz większą radością. Młoda ma już prawie 7 miesięcy i widać, że nie chce żyć już samym mlekiem matki, chce zjeść coś - jak to mówią babcie:) - konkretnego:)

Dziś krem z buraków, zupka słodka, bardzo smaczna (nie tylko dla dziecka). Słodycz buraka pozwala na dodanie do zupy także tych warzyw, które jadane są przez dzieci mniej chętnie, a są zdrowe. Słodki burak będzie tak intensywny w smaku, że inne warzywa, dodane do zupy, będą musiały ustąpić mu miejsca.

Z podanych niżej proporcji otrzymałam ok. 400g zupy krem, co stanowi dwa obiadki dla mojej córki. Miałam więc z głowy gotowanie na kolejny dzień. Zupę przechowuję w zamkniętych pojemniku w lodówce.

Krem z buraków - 400g zupy
połowa dużego buraka (albo jeden średnich rozmiarów)
jedna średnia marchewka
połowa sporej pietruszki
kawałek ok. 5cm pora (część biała)
łyżeczka oleju rzepakowego
woda (używam kranówki, bo to moje drugie dziecko:)

Myjemy i obieramy warzywa. Kroimy w plastry, czy dość małe kawałki, zalewamy wodą (do przykrycia warzyw), gotujemy do miękkości. Następnie ewentualnie odlewamy część wywaru (najlepiej do naczynia, aby móc dodać wywar, jeśli jednak zupa wyjdzie za gęsta) i miksujemy całość z dodatkiem oleju, albo ugniatamy widelcem (zależy jaką konsystencję chcemy otrzymać).
Gotowe i naprawdę bardzo smaczne.






A.


7 komentarzy:

  1. Jakoś nie przepadamy za burakami, ale przyznaję, że zupka wygląda smacznie. Chociaż my juz nie miksujemy.... dawno:(

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis.
    Podoba mi się stwierdzenie "...bo to moje drugie dziecko"...też tak mówię ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm to jestem wyrodna matka,bo ja przy pierwszym używam kranowki? 😁

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Witaminy rozpuszczają się w tłuszczach....

      Usuń
  5. Bardzo smaczna i pożywna zupka krem

    OdpowiedzUsuń
  6. Syrop z cebuli to prawdziwy klasyk gatunku. Istnieje całkiem sporo wariantów jego przygotowania, jednak wszystkie wydają się bardzo zdrowe. Warto go podawać dzieciom już od najmłodszych lat. Super wpis.

    OdpowiedzUsuń

podziel się ze mną swoim zdaniem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...