poniedziałek, 8 grudnia 2014

Zupka marchewkowa

I przyszedł czas na marchewkę.
Marchewka jest zdrowa.
Powtarzając za Wikipedią:

Korzeń marchwi zawiera odżywcze cukry-węglowodany (4-10%, m.in. sacharozę i glukozę), białko, liczne karoteny (8-22 mg, prowitamina A α- i β-karoten), olejek lotny, witaminy B1 i B2 (0,06 mg), B6, C (6-10 mg), E, H, K, PP (0,05 mg) oraz wapń, żelazo, miedź i fosfor, a także pektyny.

Ale! Marchewka należy do najczęściej alergizujących warzyw. Skaza białkowa może być być wywoływana białkami marchwi równie często jak białkami mleka. Dlatego obserwujmy dzieci, czy marchewka im nie szkodzi (może zaostrzyć się egzema, pojawić anemia, odparzenia pupy, krew w stolcu,obrzęk warg etc.)

Zniechęciłam Was do ugotowania dzieciom zupy z marchewki?:)Nie chciałam:)
Po prostu trzeba zupę ugotować, podać dziecku i zobaczyć, jak zareaguje.
Kto zareaguje dobrze, temu życzę smacznego, bo marchewka jest naprawdę dobra.

Czy zupka zasmakowała mojej córce?E tam, na razie nic jej nie smakuje oprócz mleka matki:) Ale się nie poddajemy:)Zupę zjadłam ja i polecam:)

Zupka z marchewki
1 duża marchewka albo 2 średnie
pół łyżeczki oleju rzepakowego, ewentualnie oliwy z oliwek 
woda

Marchewkę umyć, obrać, pokroić w talarki. Wrzucić marchewkę na wrzątek i gotować do miękkości ok. 20 minut. Odlać wodę (wywar) do osobnego naczynia, dodać olej, zmiksować marchewkę, dodając wodę (wywar) do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Co to jest odpowiednia konsystencja? Taka, którą lubi nasze dziecko, więc trzeba próbować:)



A.

2 komentarze:

  1. Cześć :)
    dziś pierwszy raz weszłam na Twojego bloga. Twoje podejście do żywienia dzieci bardzo mi się spodobało, będę zaglądała jak idą u Ciebie postępy tym bardziej że sama niedługo zacznę przygodę z żywieniem maluszka. Ja mam zamiar karmić małego metodą BLW... Zobaczymy jak pójdzie. Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga: naturalnamama.wix.com/blog Chciałam napisać emaila do Ciebie, ale nie mogłam znaleźć adresu, a więc piszę w komentarzu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ŚWIETNY POST DLA TEGO ZOSTAŁAĆ "Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za “dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował."
    JA CIE NOMINOWAŁAM http://mojapasjatoty.blogspot.com ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń

podziel się ze mną swoim zdaniem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...